Článek do Marketing&Media
Mnoho firem volí marketing postavený na emocích. Je to
trend, který je na vrcholu a je to sázka na jistotu, pokud se zpracování povede
a sdělení je publikem pochopeno. Mnoho firem z českého prostředí volí
tento způsob komunikace a přináší tak do reklamního světa hodnoty a emoce.
Česká spořitelna opustila animovanou rodinu Palečkových a přešla na koncept
reálných příběhů svých klientů. Huawei o Vánocích vyslal do éteru reklamy
apelující na trávení času s rodinou a odklonění našich pohledů od
elektronických zařízení. Co mají tyto reklamy společného? Chytnou nás za srdce.
Asociace poskytovatelů hospicové paliativní péče dala emocím
nový rozměr. Kontroverzně představuje téma smrti, jako kdybychom se bavili o
tom, co dávali včera v kině. Podkresová hudba nás nutí utřít slzu
z oka, vyčíslení doby do smrti konkrétního člověka ve videu nám znovu
připomíná podceňovanou hodnotu času. Zpracování videí zesiluje dosah poselství
a nutí nás dokoukat ho do konce. Název projektu „Dobrá tečka“ je trefně
zvolený, žádná zbytečná vata, úderné a jasné. Shrnout celý život do jedné věty
a udělat za ní tečku.
Obavy bych měla nad cílem sdělení. Opravdu lidé pochopí, že
to má šířit osvětu o paliativní péči? Připomíná mi to kampaň The Sanctuary Spa,
která vyšla na světlo onlinu v roce 2015. The Sanctuary Spa je polečnosti,
která nabízí produkty na péči o tělo. Jejich #Letgo video, založené na zpovědi
starších dam a jejich retrospektivu života, se stalo virálním fenoménem, ale
spojení s firmou bylo vnímáno minimálně. Na homepage samotného projektu
Dobrá tečka najdeme pouze videa a malou lištu s nabídkou na další stránky,
nicméně hlubší a viditelnější propojení na samotný projekt, jak se jednotlivec
může zapojit, co to obnáší, kdo za projektem stojí, zde chybí. Stačilo by
výraznější call to action.
Nicméně velký respekt patří k zapojení tak kontroverzního
tématu jako je smrt, tématu, o kterém mnoho z nás nechce veřejně ani
mluvit. Je zde prezentována úderně a nevyhnutelně. Je zde dán důraz na
skutečnost, kterou si uvědomuje každý z nás. Shlédnutí videa nenechalo
nikoho klidným a málo kdo si dovolí mít k videím negativní postoj. Sdělení
je jasné a efektivní a za odvahu patří projektu můj velký obdiv.
Komentáře
Okomentovat