Uvedení nového
produktu na trh, představení inovace, zavedení nové služby do portfolia
společnosti. To jsou události, pro které marketéři hojně využívají benefitů
influencerů. Zvolení vhodné osobnosti, která vyzdvihuje parametry daného
produktu, patří k podstatnému kroku, při kterém musí firma zvažovat mnoho faktorů.
Z jaké oblasti zvolená osobnost je, jak se prezentuje na sociálních sítích a v
médiích, jaký pohled na ni má veřejnost, jaké problémy jsou s ní případně
spojené z minulosti, jaké charakterové rysy osobnost představuje. Počáteční
analýza influencerů je klíčová a pokud se podcení, následky mohou znehodnotit
celou kampaň i produkt samotný.
Automobilové
společnosti převzaly tento trend a v rámci komunikačních kampaní můžeme vidět
mnoho osobností, kteří se spojují s automobily, které jsou uváděny na trh. Ben
Cristovao jako první v České republice dostal minulý rok nový Range Rover
Evoque kabrio. Dosazení zpěváka a sportovce k modelu, který byl komunikován
jako robustní tělem a nespoutaný duchem, dodalo značce nádech, který kampaň
měla mít.
Oproti úspěšnému
zapojení Bena Cristovaa do prezentace Evoqe stojí automobilka Škoda Auto, která
se rozhodla vyrábět novou řadu SUV. První model Kodiaq představila automobilka
na začátku minulého roku a mezi osobnosti zvolila například Leoše Mareše nebo
Karla Gotta. Už tento výběr nepůsobí opodstatněně a pokud se nad tím zamyslíme
hlouběji, alespoň Leoš Mareš a jeho zapojení lze racionálně odůvodnit. Nicméně
s dalším modelem Karoq šla Škoda Auto pro výběr osobnosti až na Slovensko
a zvolila Daru Rolins, zpěvačku, která v roce 2010 srazila motocyklistu a
typově bychom k ní přiřadili spíše menší sportovnější auto v kabriu.
Pokud bychom pominuli tento fakt, nesmíme opomenout, že Dara Rolins působí
velmi kontroverzně. Volba to nebyla dobrá a už při počátečním výběru short
listu osobností mělo marketéry ze Škodovky napadnout, že média jim tuto volbu
nenechají jednoduše projít. Nešťastné rozhodnutí shodilo nápaditou kampaň ze
stolu. Zpracování teaser videa ze Stockholmu je z ostatních hledisek
nápaditě provedeno, Patricie Solaříková zde vstupuje přirozeně, nenuceně a
video má dynamický nádech.
Podobný negativní
dopad na zapojení influencera měla i automobilová společnost BMW Invelt, která
si pro spolupráci vybrala youtuberku Carrie Kirsten. Pro prvotní oslovení
zvolilo BMW Invelt youtuberů více, nicméně ostatní na jejich nevýhodné podmínky
nepřistoupili. Dotyční po odprezentování zapojení Carrie Kirsten neotáleli a
nabídnuté podmínky zveřejnili. Pro BMW Invelt to znamenalo dočasnou ztrátu
důvěry a youtuberka Carrie Kirsten neunesla kauza po psychické stránce.
Komentáře
Okomentovat