Minulý týden proběhl třetí ročník konference Kritické myšlení a objektivita a tentokrát to bylo pod taktovnou #unicornteamu. Tak jsme si pojmenovali náš naivní tým, který se snaží v rámci event marketingu vytvářet ostrůvek pozitivní deviace. A jelikož se akce opravdu vydařila a fakt jsme si s tím vyhráli, chtěla jsem to sepsat do pár řádků a možná tak i inspirovat někoho, kdo se třeba organizovat event teprve chystá.
1. Téma
Podstatou každé akce je vybrat téma, které reaguje na aktuální dění. A téma kritického myšlení před volbami? To si prostě sedlo. Boj influencerů za “pravdivá média”, osvěta v tom, aby lidi nejdřív přemýšleli nad tím, co jim kdo říká a co média píší. Dokázali jsme s tímto tématem odpovědět na otázky, které široká veřejnost měla. Čemu vlastně věřit? Jak si hledat zdroje? A s tím je hodně spojený výběr řečníků. Mít zvučná jména, kapacity v oboru a zajímavé příběhy.
2. Grafika
Co si budeme povídat, zaujmout na první dobrou chce každý. A k tomu potřebujete dobrý vizuál. A ten jsme my měli. Fialová barva s hořčicovou myškou jako logo bylo spojení, se kterým jsme ovládli vizuální pozornost v online reklamách. Navíc myšku si zamiloval každý. Vznik myšky byl úplně náhodný, když spojíte začátek slova kritické a myšlení, je to krimyš. A tak nám grafik vytvořil vizuál s myškou, kterého jsme se nejdřív trochu báli, ale hrdina se neposere, tak jsme s tím šli do světa.
3. Marketing
Kdy jít s konferencí ven? Kdy začít promovat? Jakým způsobem kampaně komunikovat? Jelikož byla akce v říjnu, začali jsme pomalu promovat už od července. A tak jsme oslovili přes prázdniny většinu našich účastníků, což byl hlavní klíčový moment. Před léto totiž akce nejsou, lidi nejsou tak zahlcení vším tím vzděláváním a pozvánkami na různé akce. Mají čas se pořádně podívat co to vlastně je a kdo tam bude mluvit. A díky tomu jsme měli měsíc před akcí vyprodáno.
4. Produkční dokonalost
Když už je akce zaplněná, má krásný web, super řečníky a všichni se těší až se ta paráda bude konat, nesmí se podcenit produkce. Na konferenci vždy připravujeme podrobný scenář kdy se co má dít, kdy má kdo co dělat a kdo za to má zodpovědnost. Takový scénář může mít klidně 6 stránek a tvorba může zabrat třeba i týden, hlavně aby tam byl celý den nalajnovaný a nic se nepodcenilo. Co se předem nepřipraví, na místě se už těžko stihne. Scénáři předchází několik produkčním meetingů, plánování a procházení si dne od rána až do večera.
5. <3
Poslední bod může znít nadneseně, naivně a jako klišé. Ale je nejdůležitější. Dělat to srdcem. Ať už má akce jakýkoliv téma, zaměření, cílovku, nejdůležitější ingrediencí k tomu, aby mířila k dokonalosti, je dělat to poctivě, s láskou, se smyslem a s hodnotami, které chceme předat. Odměnou je pak všude zmiňovaný stav flow, kdy sedíte v kanclu do půlnoci a radujete se z toho, co se všechno povedlo a práce vás baví. Vidíte ty spokojené úsměvy účastníků, řečníci jsou nadšení a atmosféra vás pohltí. I když víte, že jste spali 3 hodiny, na nohou jste 18 hodin, energie už je vyčerpaná a fakt se těšíte do té postele, tohle je to, proč to děláte.
Komentáře
Okomentovat